Воскресенье, 25 Октября 2020, 19:25
Приветствую Вас Гость | RSS

МБОУ «Средняя общеобразовательная школа№25»


Меню сайта
Категории раздела
Наш опрос
Оцените мой сайт

Всего ответов: 117

Каталог статей


С.Ю. Саратова Урок английского языка "Мой рабочий день"

ОТКРЫТЫЙ УРОК В 5 КЛАССЕ "МОЙ РАБОЧИЙ ДЕНЬ"
Цели урока: 1. Учебная: развитие умения говорить (задачи: обучать высказыванию о распорядке рабочего дня), формирование грамматических навыков (Present Simple – I, he, she). 2. Развивающая: развивать мышление, память, цельность высказывания, логику, формировать навыки общения. 3. Воспитательная: поддержание интереса к изучению английского языка. ХОД УРОКА. T: Good morning, boys and girls! Take your places, please. I’m glad to see you. And, of course, I’m glad to see our guests. So, let’s start our lesson. Now let’s look at the calendar. What day is it today? What date is it today? Who is absent today? OK. Today we’ll speak about your working day. Before we start, look at the blackboard. Do you know the words? Let’s read and translate. Repeat after me. (Дети повторяют слова и переводят фразы). Well done. And now there is another task for you. Now I want to invite a pupil to the blackboard to do some work. (Задание написано на доске). Вставьте пропущенные буквы: Hom…work, l…nch, no…mal, mor…ing, bre…kfast, n…ght, st…nge boys, fin…sh. (Ученик заполняет пропуски в словах. Остальные ребята проверяют). T: Fine. And do you remember the poem with these words? So, listen to it and then you’ll recite. (Прослушивание стихотворения и затем дети рассказывают его). T: Now look at the blackboard. There is one more task. Will you complete the sentences, please. A GOOD BOY (a smiley face) A BAD BOY (a sad face) 1. I get up at 7 o’clock. He … up at 7 o’clock. 2. I clean my teeth. He … his teeth. 3. I have my lunch at 1 o’clock. He …his lunch at 1 o’clock. 4. I do my homework every day. He … his homework every day. 1. I don’t get up at 7 o’clock. He … get up at 7 o’clock. 2. I don’t clean my teeth. He … clean his teeth. 3. I don’t have my lunch at 1 o’clock. He … have his lunch at 1 o’clock. 4. I don’t do my homework every day. He … do his homework every day. Составьте предложения из этих слов. 1). speak, English, we, always. 2). help friends, they, normally. 3). cook, breakfast, Misha, and Robin, never. 4). watch TV, mum and dad, often. 5). go to school, I, every day. Сделайте эти предложения отрицательными. T: We have a new pupil today. But I will not say his name to you. You will learn his name from the riddle. Listen very carefully and say who he is. It can tell you all the day: Time to sleep and time to play. ( Обучающиеся дают отгадку – the clock). T: Tick-tock, tick-tock; Now it’s eight o’clock. What do you do, Ann, At eight o’clock? (Учитель по цепочке задает вопрос. Ребята отвечают, что они делают в разное время дня). T: And now let’s listen to your stories. (Учащиеся рассказывают о своем рабочем дне). Look at the pictures and match. a. I play computer games. b. I have lunch at school. c. I do sports after school. d. I get up at seven o’ clock. e. I take my dog for a walk. f. I go to school at 8.45. g. I have breakfast at 7.45. h. I watch TV in the evening. i. I do my homework. j. I go to bed at 10.30. k. I have dinner at 6 o’clock in the evening. l. After dinner I go for a walk. m. I come home at 4 o’clock in the afternoon. n. I help my mother. T: Well done. Thank you. Now, open your books at page 191. Let’s listen to EX.1. Open you workout books and you can check your answers there.

Категория: Уроки и внеклассные мероприятия | Добавил: Lulilu8267 (21 Марта 2016)
Просмотров: 541 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email:
Код *:
Вход на сайт
Поиск

Copyright MyCorp © 2020